mandag den 6. april 2015

Tæt på udstilling

På søndag har jeg fernisering på Betaniahjemmet på Fredriksberg, så jeg har været igang med at organisere billederne og lavet nogle nye. Men ikke så snart havde jeg lagt et billede af Kaffebilledet op på Facebook, så fik jeg det solgt! Dejligt! 
Og så måtte jeg jo igang igen. Det blev til et billede af skønne Marlene Dietrich, som nok mest er kendt som forfængeligt stilikon, men hun var også glødende antinazist, som blev amerikansk statsborger af samme grund og tog med den amerikanske hær i dens fremrykning ind i Tyskland i 1945, som hun syntes det var anstændigt af hende at gøre, selvom det indebar en vis risiko for hende. 
Det er måske gjort til noget større, end det egentligt var, jeg ved det ikke, men jeg kan godt lide billedet af en lidt anden type heltinde; modstand med fuld makeup...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar